neděle 11. ledna 2015

Review - Legenda



Autor - Marie Lu
Název - Legenda
Díl - 1
Rok vydání - 2013
Počet stran - 279








Anotace:
Na území, kde se kdysi rozprostírala západní část Spojených států, se nyní nachází Republika – stát, který je v nikdy nekončící válce se svými sousedy. Patnáctiletá June se narodila v jedné z nejbohatších čtvrtí v Republice, je zázračným dítětem a připravuje se na závratnou kariéru v nejvyšších vojenských kruzích. Stejně starý Day naproti tomu vyrůstal ve slumu a už ve svém mladém věku je nejhledanějším zločincem Republiky. 
Hodnocení: 4 a půl/5

Oba pocházejí z naprosto odlišných světů a zdá se, že neexistuje důvod, proč by se jejich cesty někdy měly zkřížit. Ovšem pouze do doby, než je zavražděn Metias, bratr Juny, a než se Day stává hlavním podezřelým. Rozpoutává se hra na kočku a myš, v níž se Day snaží ochránit svou rodinu a June pomstít smrt bratra. Ale při šokujícím zvratu událostí oba odhalí, co je ve skutečnosti postavilo proti sobě. Nyní nastává boj o holý život, boj o budoucnost lidstva, boj o skutečnou lidskou svobodu.


Reakce po dočtení knížky: Mělo to jít i jinak...

Další svět ve kterém většinu rolí hrají peníze. Tento svět se v mnohém liší od toho našeho, v mnohém se mu i podobá. Zkusme se na chvíli ponořit do onoho světa a žít životy někoho jiného, někoho kdo je ochoten bojovat proto, co si myslí že je správné...

Řeknu vám část příběhu o dvou lidech, kteří toho měli více společného než se na první pohled vůbec mohlo zdát. Na začátku měli jen společný věk. Patnáct let. Oba dva velmi mladí. Nesoucí na svých ramenech velkou zodpovědnost... Dívka a chlapec. Ona je velmi chytrá, inteligentní a respektovaná, pochází z bohaté rodiny a studuje prestižní školu. On je psanec. Stal se z něj nehledanější zločinec republiky. Jeho rodina je velmi chudá, ale on se nehodlá vzdát a za každou cenu chce udělat to co bude třeba. Představuji vám June a Daye...

Vše zlé začíná ještě něčím zlejším. Tohle v podstatě začalo vraždou. Když June zjistí, že je její bratr mrtví a hlavním podezřelým Day, v duchu mu přísahá neuvěřitelnou pomstu. I přesto, že ho do teď svým způsobem obdivovala...

June se vydá na tajnou misi. Najít a zajmout Daye, aby už konečně přestal škodit republice, aby byl potrestán za to co udělal jejímu bratrovi. Když se June dostává do čtvrtě, kde nejspíš bydlí Day připlétá se do pouličních zápasů a nebýt jednoho chlapce, moc dobře by to nedopadlo. Komu to tedy vděčí za svůj život? Ze začátku o tom June nemá ani ponětí. Ovšem když to zjistí, neví co má dělat. Ten kdo jí zachránil život je Day...

Příběh se mi četl opravdu dobře :). Někteří z vás asi vědí, že veškerou akcí nepohrdnu, takže pro mě (teda spíš pro Legendu) velké plus. Za další se mi líbilo uvažování June i Daye. Jak hodnotili, spíše analizovalo ostatní, jejich slabiny zvyky, odpočítávání jednotlivých vteřin a tak dále. Přišlo mi to hodně zajímavé. Měla jsem ovšem trochu problém se věkem postav. Že jim bylo patnáct? To se mi teda moc nezdálo. Podle mě se na svůj věk chovali až moc dospěle nebo jak bych to řekla. Ano oba dva byli jedni z nejchytřejších z celé republiky, ale stejně... A vůbec to není tím, že si oproti postavám přijdu moc stará :D. A zadalší, doufám, že se dočkám ještě nějakého vysvětlení ohledně republiky, kolonií a celého systému státu či co to přesně má být za útvar. Né že by mě to trápilo po nocích jak to vůbec je, ale jsem prostě zvědavá ;)

Jsem zvědavá také jak pude vztah X a Y pokračovat (X a Y jsem použila proto, abych přímo neprozradila o kom mluvím, ikdyž je to asi jasné chci mít radši čisté svědomí, že jsem se někomu nezkazila překvapení nad probíhajícím dějem) jestli bude mít vůbec budoucnost, nebo oba upřednostní spíše něco jiného.

Knihu jsem dočítala za pochodu, takže jsem si jí náležitě neužila což mě dost mrzí. Ale mám v plánu než se vrhnu na druhý díl (musím číst recenzáky :D) přečtu si alespoň poslední kapitolu znovu abych z toho opravdu něco měla, protože myslím, že takhle knížka si to určitě zaslouží... nemyslíte?





Žádné komentáře:

Okomentovat