středa 26. listopadu 2014

RC Review - Saeculum




Autor - Ursula Poznanski

Název - Saeculum

Rok - 2014

Počet stran - 478








Anotace: 
Hodnocení: 4 a půl/5
Strávit pět dní v hlubokém lese a zkusit žít jako ve středověku vypadalo jako výborný nápad. Bastian by si však tento zážitek v klidu odpustil. S účastí na výpravě souhlasil jen kvůli své lásce Sandře. Parta dobrodruhů se vydává na cestu i přesto, že místo, kde chtějí tábořit, bylo kdysi prokleto. Staré povídačky o tom, že kdo do lesa vstoupí, nevrátí se už zpět, nikdo nebere vážně. Během první noci přijde prudká bouře a z tábora zmizí první člen výpravy. Zbydou jen podivné vzkazy vyryté do kůry stromu. Když se ho ostatní vydají hledat, začnou bloudit. Pak se ztratí další z nich… Jak velkou udělali chybu, když nebrali varování vážně? Nechá je les odejít? 


Reakce po dočtení: (dočteno v 00:16) Myslím, že se mi nebudou zdát hezký sny...

Udělat si výlet neznámo kam. S dívkou, která se vám začíná celkem líbit. Udělat si trochu volna od učení. Pobít na nějakou tu chvilku na čerstvém vzduchu... Zní to opravdu nevině. Ale víte co? Všechno začíná nevině...

Všechno to začalo, když Bastian s dívkou jménem Sandra navštívili středověký jarmark. Hezky strávený slunečný den. Když ovšem přichází pozvání na středověký larp, je to už trochu jiná káva. Bastatian si na historii nikdy moc nezakládal. Více ho bavila medicína. Přesto se právě k larpu nechal zlákat Sandrou a jejím skupinou jménem Saeculum. To ještě, ale netuší co všechno ho na této výpravě potká...

Po cestě na larp se Bastian snaží více sblížit s ostatními "hráči". Některé už potkal na jarmarku. Zvláště se mu zamlouvají Kamínek a Bradavičák. Dívka jménem Iris mi zprvu přijde velice uštěpačná, ale jak se říká nedej na první dojem. Při cestě vlakem Paul, organizátor celého larpu, vypráví strašidelnou historku a kletbu, která místo kam se mají vydat provází. Všichni nadšeně přikyvují a vdechují atmosféru příběhu, až na Doru, ženu, která si myslí že je čarodějnice, která kletbě celou svou duší věří...


Jen co se dostanou na místo konání, začíná jejich opravdové dobrodružství. Pět dní bez čehokoli, co nepatřilo dál než do 14. století. Mobily, jakékoliv lékařské potřeby, džíny a tak dále. Pět dní... Mohlo by se to zdát jako krátká doba, ale za pět dní se toho může stát opravdu hodně...

Knížku jsem zhltla jedním douškem. Je opravdu čtivá, takže 400 stránek vám přijde jako nic. Kombinace středověku a současnosti byla velice zajímavá. U knihy Erebos, také od této autorky, se mi líbila víc, ale to nic nemění na tom, že autorka si s historii pěkně pohrála. Na rozuzlení jsem se nemohla dočkat. Už tak od půlky knížky mě napadly různé možnosti jak by se to celé mohlo odehrát, ale bylo jich tolik, že jsem se opravdu nemohla dočkat konce!!!

Začátek knihy...
Abych pravdu řekla, na horory se nedívám. Nemám je ráda a pak se tak akorát bojím :(. Ale číst knížku jako horor, to se mi stalo poprvé. Popravdě jsem nečetla ke knížce anotaci (nečtu je skoro nikdy, ráda se nechám překvapit), takže jsem netušila, že Saeculum má být tak trochu horor. Ten pocit když se bojíte číst, protože se obáváte špatných snů, ale přestat číst nemůžete... prostě musíte vědět jak to dopadne! :D

K postavám bych jen řekla, že jsem si opravdu oblíbila Bastiana, Iris a Kamínka. Naopak Sandra mi přišla no prostě na zabití. Zaujalo mě že každá postava má svůj charakter a objevovali se zde rysi zkutečných lidí. Od ufňukaného chlápka, praštěného psychopata až po celkem normální a milou holku. :) Kdo je kdo vám rozhodně prozrazovat nebudu už takhle jsem toho řekla až dost :D 

Mě se tedy kniha opravdu líbila. Červené srdíčko (5 - hodnocení) jsem nedala upřímě jen proto, že jsem se u toho trochu i bála. Ano přiznávám jsem trochu srágora, ale co. :D Ale nechci váš kvůli tomu vůbec odrazovat. Myslím, že stojí za to si tenhle příběh přečíst, protože se svou originalitou rozhodně nezapře. 




Velice bych tímto chtěla poděkovat nakladatelství Fragment, za poskytnutí recenzního výtisku. Knihu si můžete objednat zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat