úterý 24. července 2012

RC Review - Eragon




Autor - Christopher Paolini 

Název - Eragon

Díl - 1

Rok - 2004

Počet stran - 477



Hodnocení: 4 / 5

Anotace:

Jeden chlapec, jeden drak, svět dobrodružství. Fantasy bestseller Eragon z pera patnáctiletého Christophera Paoliniho, který nadchl miliony čtenářů po celém světě. Vypráví příběh chudého farmářského chlapce, který najde v Dračích horách modrý kámen, z něhož se vyklube dračí mládě - Safira. Spolu se vydají na nebezpečnou cestu královstvím ovládaným králem, jehož zlo nezná mezí. Dokáže Eragon naplnit své předurčení a převzít břímě legendárních Dračích jezdců? Osud království možná leží v jeho rukou ... První díl tetralogie Odkaz Dračích jezdců.

Moje reakce po dočtení: Miluju draky...


Nový svět, nová legenda, nový život... To všechno se událo tak rychle. Z mladého, bezstarostného farmáře se stal Jezdec. Eragonovi se mění celý život...


Nedaleko městečka Carvahall žije chlapec jménem Eragon. Chlapec zcela obyčejný... až do chvíle, kdy objeví kámen. Kámen tak čarovný, že ho nemohl stvořit člověk. A kdyby to byl jen kámen, Eragon by nikdy nezjistil co ho vlastně v životě potká. Možná by se rozhodl nikdy ten kámen neobjevit...

Když Eragon zjistí, že to co objevil není tím čím se zdá, je už pozdě. Dračí vejce, které čekalo mnoho let, se nyní vylíhlo a Eragon se má stát jeho patronem, Jezdcem. Čeká ho veliký úkol a dlouhá cesta, která mu přinese mnoho útrap. Ocitá se ve válce mezi Královstvím a těmi pár volnými, kteří ještě vzdorují. Vardeny, Trpaslíky a Elfi. Zvěsti o něm a jeho drakovi se nesou celou zemí rychle, proto je Eragon v obrovském nebezpečí a musí opustit svoje rodné údolí Palancar, aby ochránit ty co miluje, i když už je možná pozdě. 

Zrůdnému králi Galbatorixi, se nelíbí přítomnost dalšího dračího Jezdce. Proto nechá pronásledovat Eragona mnoha svými ohavnými spojenci. S obrovským úsilím se přesto Eragonovi daří všem nástrahám unikat. Nebýt ovšem jeho draka nemusel by se dočkat dalšího úsvitu.

Draci. Mýtická stvoření. Ach jak já je miluju. Hned po tygrech jsou to moje nejoblíbenější "zvířata". Popravdě řečeno je Eragon asi první knížka, kterou jsem četla, kde se draci vyskytovali ve velké míře. Upřímně si ani teď nemůžu vzpomenou na nějakou další o které bych vůbec věděla. Eragon byl asi také jednou z mých prvních klasických fantasy. Většinu knih, které jsem četla byli buď distopie nebo young adult. Určitě to byla příjemná změna ocitnout se v jiném světě a nechat se ovládnout mocnými kouzly. Trochu mě mrzí, že jsem knihu měla zkreslenou díky filmu, ale když jsem se dostala asi tak do půlky a zjistila, že knížka je o úplně něčem jiném už jsem to skoro nevnímala. Také jsem byla ráda, že jsem se o postavách v knize dozvěděla víc, protože z filmu byl člověk celkem nabuzený, ale skutek utek.


Umět si vymyslet celý svět a zemi je velice náročný úkol, ale Christopher si s tím opravdu bravurně poradil. Mnohokrát jsem musela knížkou listovat abych se v mapce trošičku zorientovala a v některých pasážích moje představivost dostala opravdu hodně zabrat. Například když jsem si představovala Tronjheim a Farthen Dur měla jsem někdy problém zorientovat se jak jsou tato místa propojená, ale nakonec jsem se stím nějak poprala.

První díl se mi moc líbil. Přesto dávám Eragonovi hodnocení jenom čtyři a půl. Myslím, že tento první díl byl moc pěkný rozjezd a proto si musím nechat malinkou rezervu na další díly ;)




Velice bych tímto chtěla poděkovat nakladatelství Fragment, za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete objednat zde.

1 komentář:

  1. Mně to cestování připadalo hrozně zdlouhavé :( Nebavilo mi to tak, jak bych očekávala :( A bylo tam moc postav, podle mě ..

    OdpovědětVymazat