úterý 22. května 2012

Review - Eon: Znovuzrození dračího oka





Autor - Alison Goodman

Název - EON: Znovuzrození dračího oka

Díl - 1

Rok - 2009

Počet stran - 338







Hodnocení:5/5

Anotace:

Dvanáctiletý Eon prochází už několik let intenzivním výcvikem v šermu a magii, má však nebezpečné tajemství. Ve skutečnosti je to Eona, šestnáctiletá dívka studující v přestrojení, aby se mohla stát Dračím okem, učedníkem draků štěstěny. Když začne hrozit, že tajemství vyjde na světlo, octne se dívka uprostřed vražedného boje o císařský trůn a musí najít sílu k boji o vlastní život. První polovina série Alison Goodmanové vyšla s velkým ohlasem v Anglii, Austrálii, Německu i Spojených státech. Nyní se můžete i vy pohroužit do napínavého dobrodružství! Zároveň se můžete těšit na druhý díl Eona: poslední Dračí oko, který vyjde v roce 2010.




Reakce po dočtení knihy: Tyhle otevřený konce nesnáším!


Draci. Jsou to jenom mýty nebo doopravdy existují? Dokáže jejich síla odklonit povodeň a zažehnat zlo? Může jejich síla utkvět v srdci a spojit se s člověkem? Ve světě Eona, vlastně Eony, to nejsou jenom mýty a báje. Pro něj je to skutečnost.

Když váš život, i život vašich blízkých závisí na rozhodnutí jednoho zvířete nebude jen tak obyčejné. Bude to zvíře nesmírné moci, oplývající moudrostí a i pod drsnou skořápkou silně milující. Drak. A rovnou dvanáct. Na každí čínský rok jeden. Přichází rok Krysího draka a Eon, zmrzačená dívka, jenž předstírá, že je chlapec a slouží svému mistrovy aby přežila, se musí pokusit získat důvěru Krysího draka a stát s jeho učněm.

Chudá dívka, která se ocitne v tváří v tvář drakovi, kterého nikdo nespatřil pětset let, se náhle dostává do obrovského nebezpečí. Jestli někdo zjistí její pravdou identitu zemře, jestli o ní objeví pravdu zemře. Musí se se s vím drakem znovu spojit a čelit nejen svému strachu, ale i strachu celé země. Přichází temné časy.

Celý příběh o dívce, která se stala dračím okem dávno ztraceného draka je velmi poutavý. Život Eony je pro dívku velice netradiční. Ikdyž se člověk snaží potlačit svou pravou podstatu není to vždy dobrá volba. Více z děje vám toho prozrazovat nechci, abych vás nepřipravila o překvapení.


Kniha měla velmi promyšlený děj. Nevím kolik si toho musela autorka vymyslet a kolik je toho "pravdy", ale všechno to kolem draku a jejich očí se mi moc líbilo. Draci byli úžasně popisováni a člověk měj někdy pocit, že se opravdu ocitl uprostřed rvačky.


Tuto knížku hodnotím velice kladně. Je to čtivá a originální kniha, nejen svými postavami, ale i svoji originalitou. Moc se mi líbilo, že byl příběh zasazen do čínsko-japonské kultury. Tímto se pro mě otevřel nový svět. Jediné moje mínus, ne mínus knihy bylo to, že když se v knize bojovalo, byli použity některé bojové figury, které neznám a neuměla jsem si je pořádně představit. Ale přesto to stačilo.

Zprvu jsem si nebyla jistá s vím hodnocení, ale kniha mě zaujala, tak jsem se řekla proč ne. Knihu  bych  hlavně doporučila milovníkům fantasy. Pro mě to bylo originální osvěžení a těším se na další díl.



3 komentáře:

  1. Mně otevřené konce nevadí, spíš mě víceméně nudil začátek. Musím přiznat, že jsem se musela do čtení, ale od poloviny přišla akce a potom už jsem se od toho nemohla odtrhnout. Takže... jak to ohodnotit, že?! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. asi tak, než se objeví draci a tak je to oničem;), ale zbytek je pěknej :D

      Vymazat
  2. Mne sa kniha veľmi páčila, ale malo to nejaké stránky, ktoré ma zato nebavili, ale čítala som to už dosť dávno, preto by som si chcela dať v blízkej dobe re-reading tejto série a až potom by som napísala recenziu 8)

    OdpovědětVymazat