pátek 16. prosince 2011

Kouzlo pohádek - Šípková Růženka



Toto speciální vánoční meme pořádá Siky a Abyss v rámci Mrazivého období.

Šípková Růženka

 Odkud pohádku znám?
Pohádka patří k těm nejstarší které znám. Šípková Růženka patří určitě k tem nejklasičtějším pohádkám a jsem ráda, že ji znám a určitě ji budu vyprávět i svým dětem.


Jaké verze znám?
Asi jen tu klasickou. Růženka se píchne a usne. Jen se některé pohádky liší tím, čím se Růženka píchne, jako třeba trnem nebo vřeténkem. Další rozdíl, který asi tak znám je, že buď je "naštvaná" sudička, že ji nepozvali, nebo sestra královny. Myslím, že Růženka nemá tolik verzí :)



Filmová podoba?
Tak jako každou pohádky tak i Růženka se opět objevila v Diesneyho příbězích. Další podobu Růženky můžeme vidět (i jiné postavičky) ve Shrekovy :). Ale já mám moc ráda. Tu českou - Jak se budí princezny.




Jak ji hodnotím?
Šípková Růženka je moc hezká pohádka. Nevím proč, ale jako malá jsem se jí vždycky trochu bála, takže jsem jí neměla tolik ráda. Ale je to moc hezká pohádka :)


Žádné komentáře:

Okomentovat